10 Şubat 2009 Salı

EN KOLAY ELMALI KURABİYE TARİFİ

Bugün kızıma okul beslenmesi için elmalı kurabiye yaptım..
Elmalı kurabiyeyi ben cocuklugumdan beri cok severim.İrem de bayılıyor.Sömestre tatilinde Mersine babaannemizin yanına gitmistik buzdolabında bir sürü elmamız ve ayvamız kalmıs.Çürümemis ama burusmuslar hemen onları degerlendirmeye karar verdim.Elmalı kurabiye hem leziz hem de uzun süre bayatlamıyor.Saklama kabıma güzelce diziyorum 10 gün kadar aynı tazelikte ..Denemenizi tavsiye ederim.İşte tarifi:
Öncelikle 4-5 tane orta boy elmayı rendeleyip pişirmeye baslıyoruz
biraz pisince içine 2 kahve fincanı toz seker koyup pisirmeye devam ediyoruz
en son indirmeye yakın da 1,5 cay kasıgı tarcın koyup karıstırıyor ve sogumaya bırakıyoruz
toplam 10/15 dakika pisirmek yeterlidir elma rendesi eriyor ve mis gibi kokmaya baslıyor fazla pisirmeyin. Sogumaya bırakın o sırada siz hamurunuzu yapın.Hamurda seker yok ama elmalar bol sekerli ayrıca fırınden cıkınca üzerlerine süt süzgeci yardımıyla bol pudra sekeri sepiyoruz.
Hamuru:
1/2 paket sana(eritiyoruz)
1/2 su bardagı sıvıyag
1/2 su bardagı süt(veya yogurt farketmiyor hangisi varsa)
1/4 limonsuyu
1 kabartmatozu
1 vanilya(olmasa da olur)
Aldıgı kadar un ile kulak memesi yumusaklıında hamur yapıp tenis topu büyüklügünde parcalar koparıyoruz ve bunları tezgahın üstünde el yardımıyle acıp icine 1 er tatlı kasıgı elmalı ic koyup D seklinde kapatıyoruz.kızgın fırında 20 dakika kadar hafif pembe renk oluncaya kadar pisiriyoruz.Fazla pismesine gerek yok hamur soguyunca beyaza yakın renk olmalı.

1 yorum:

  1. Eline sağlık güzel gözüküyor bende çok yaparım elmalı kurabiyeyi Ayrıca bloguna bayıldım

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com