10 Şubat 2009 Salı

Demir Genç Kızlar İçin Yaşamsal Önem Taşıyor


Özellikle ilk periyotlarını görmelerinden itibaren genç kızlarınkırmızı et gibi demirden zengin yiyecekleri beslenme planlarında mutlaka bulundurmaları gerekiyor.Çünkü sağlıklı bir genç kız her periyot döneminde ortalama 50 mg.civarında demir kaybediyor.Bu demirin yerine konulmasında en önemli rol demirden zengin yiyecekler düşüyor.

Demir deposu yiyeceklerin basında yukarıda da belirttiğimiz gibi kırmızı et geliyor.Tavuk etinde,hindi etinde balıklarda(bu yiyeceklerin özellikle siyah ve koyu renkli bölümlerinde)bol miktarda demir var.Mercimek,nohut,kuru fasülyebezelye ve kuru incir ile kuru üzümde güçlü birer demir kaynağı.Bu listeye yoğudu,elmayı,kayısıyı,muzu ve sütü de ekleyebilirsiniz.

Kısacası demir hem hayvansal hem de bitkisel birçok besinde bulunan bir besin maddesi ama tekrar belirtelim ki demirin en önemli kaynagı hayvansal yiyeceklerdir.Bu nedenle vejeteryan beslenenlerin demir eksikliği bakımından uyanık olmaları gerekiyor.

Prof.Dr.Osman Müftüoğlu tesekkürler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com