15 Mart 2009 Pazar

NOHUTLU PİLAV


Malzemeler:
Ben pilav yaparken kişi başına 1 çay bardağı pirinç ölçüsü kullanmayı tercih ediyorum.Tavuğumuzu 4 kişilik yaptık pilavı da ona göre ayarlayalım.
2 su bardağı pirinç,
4 su bardağı su,
1 su bardağı haşlanmış nohut,
1/2 çay bardağı kadar arpa şehriye,
1 çorba kaşığı tereyağ+3 çorba kaşığı sıvıyağ,
arzuya göre tuz
Pirinci 1yarım saat önce ılık suda ıslatın,sonra bol suyla yıkayın süzün.Pilav tenceresine tereyağ ve sıvıyağı ve arpa şehriyeyi koyarak iyice kavurun.Ardından pirinci ekleyerek kavurmaya devam edin sürekli karıştırarak tabii.Tuzu da eklerseniz pirinçler kırılmaz.Pirinç hafif şeffaf gibi olunca suyunu ve nohutunu ilave edip pişmeye bırakın.Tamamen suyunu çekince olmuş demektir fakat iyi pilavın en önemli sırrı demlenmesindedir.Altını kapadıktan sonra en az bir 10 dakika kapağın altına kağıt kavlu ile sıkıştırarak demlendirin sonra servis edebilirsiniz.

3 yorum:

  1. sssüper görünüyooo..ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Öznurun çocukluğundan beri en sevdiği ancak sevgisinden olacak hep yiyebileceğinden fazlasını tabağına aldığı, kendinden başka kimse yiyemesin diye de bu yemeği yoğurtla bulamaç haline getirdiği müthiş lezzet. Tabi öznurdan kalırsa

    YanıtlaSil
  3. ozgur ben onu yaptim ama pilavsiz sadace nohut....cok cok begendim bizde boyle bir sey satmiyor zaten, buni sadace turkiyede bulabilirim ve yapabilirim

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com