7 Nisan 2009 Salı

SUCUKLU KURU FASULYE

1 su bardağı kuru fasulye,(akşamdan ılık suda bekletilmiş)
1/4 kangal sucuk(orta boy)(ikbal marka benim tercihim)
1 orta boy soğan,
2 orta boy domates,
1/2 çay bardağı sıvıyağ,
1 yemek kaşığı salça,
1 çimdik un,
1 çimdik tuz.
Kuru fasulyeyi üstünü örtecek kadar suyla 1-2 taşım haşlıyoruz.Sonra tenceremizde klasik hemen her Türk tencere yemeğinde olduğu gibi sıvıyağ ve ince kıyılmış soğanımızı pembeleştiriyoruz,ardından rendelenmiş domatesi koyup biraz kavurduktan sonra salçayı bunun içinde biraz eritir gibi yapıyoruz.Ardından kuru fasulyeyi kaynattığımız suyuyla birlikte ilave edip üstüne tuz ve ununu serpiştirerek tenceremizin ağzını kapatıyoruz.O pişerken bir kenarda sucukları halka halka doğrayıp bekletiyoruz.Ben düdüklü tencerede pişiriyorum baklagillerimi, kısa sürede pişiyor.Pişince tencerenin ağzını açıp sucuklarımızı içine atıyoruz 3-5 dakika daha onlar pişinceye kadar ocakta tutup sonra altını kapatıp dinlenmeye birakıyoruz.Pilav gibi en az yarım saat dinlenmiş kuru fasulyenin lezzeti de artıyor bana göre.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com