26 Nisan 2009 Pazar

ZEYTİNYAĞLI TAZE FASULYE

Beni tanıyanlar bilirler Zeytinyağlı Yemekleri pişirmeye,sunmaya ve yemeğe bayılırım. Hemen hergün enaz bir çeşit zeytinyağlım vardır soframda. İster soğuk ister sıcak yiyin tadına doyulmaz sebze yemekleridir bana göre .Çocuklar soğuk yemek yemekten pek hoşlanmıyorlar gördüğüm kadarıyla,çoğu arkadaşlarım da ''buzdolabından çıkmış buz gibi severim zeytinyağlıları'' deseler de bana göre en güzeli ılık ılık olanıdır .Yeni pişmiş , tencerenin kapağı açılmadan 1 saat dinlendirilmiş , ama henüz tam soğumamış olanıdır en güzeli..Keyif sizin ,tercih sizin buyrun Zeytinyağlı Taze Fasulye:
Malzemeler:
1/2 kilo taze fasulye
2 - 3 orta boy domates
1 orta boy kuru soğan
3-4 diş sarımsak
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
*Tüm malzemeyi yıkayıp doğradıktan sonra düdüklü tencereme soğan , taze fasulye, sarımsak ,domates,tuz seker ve zeytinyağ sırasıyla koyduktan sonra kapağını kapatıyorum.Kısık ateşte hiç su koymadan 1 saate yakın pişiriyorum.Yine de ara ara yanına gidip tencereden gelen kokular kontrol edin yanmasın.Herkesin ocağının enerjisi farklı olabiliyor .Afiyet olsun.
*Yağ ölçüsü olarak verdiğim çay bardağından gözünüz korkmasın benimkisi en küçük boy çay bardaklarından.Tabiki daha az yağlı yapmak sizin keyfinizde .Ama zeytinyağlı yemekler adı üstünde böyle daha lezzetini buluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com