25 Mayıs 2009 Pazartesi

İÇ BAKLALI ENGİNAR


Enginar, hem de baklayla!!!Ayyy uyyy ıyyy falan demeyin bence denemeden faydaları saymakla bitmez nadide sebzelerimizi ayda yılda bir de olsa yememiz lazım.Şifa niyetine.Lakin yediğinizde tadına da inanamıyacaksınız.Nerden mi biliyorum.Çünkü ben dahil tüm ailem annem kızkardeşlerim dahil 5 -6 sene öncesine kadar bizde aynı durumdaydık tadını veya kokusunu daha doğrusu hakkında hiçbir şey bilmediğimiz pek çok şeyi sevmezdik. Denemeden , tatmadan...
Çok sevdiğim bir çocukluk arkadaşım vardı biz İzmit'te otururken okuldan.Nurlar içinde yatsın. Daha 18 yaşında gencecikken şohben zehirlenmesinden hayatını kaybetti. Tanıdığım en hayat dolu , en cıvıl cıvıl insandı o orta okulda 3 sene beraber okuduk canım Esra'cığım...
Bir gün onlara misafirliğe gitmiştim dediğim gibi çocuğuz, akşam yemeği yiyeceğiz bir kaç çeşit zeytinyağlı vardı masada birisi de ''Barbunya Pilaki''idi. Ben onu sevmem almıyım dedim.Çok şaşırdı ,Neden ki dedi? Ben de bu soruya şaşırdım.NE demek neden ?Bilmem?Hiç tadına baktın mı? diye sordu?Hayır hiç bakmamıştım,bana görüntüsü hep itici gelirdi.Ben çok severim bir dene sen de seveceksin dedi.Gerçekten de sevdim ve o günden sonra da hep yedim.Bu anım ve canım arkadaşım ne zaman bir yemeğe burun kıvıran birisini görsem hep aklıma gelir.Bir dene öyle karar ver derim hep herkese. Çünkü pek çok şeyin lezzeti pişirmeden pişirmeye de değişebiliyor biliyoruz ki.Neyse gelelim tarifimize bu da benim kendi denemelerim ve evde bulunan malzemelerle yarttığım lezzetlerden birisi.Umarım beğenirsiniz..
Malzemeler:
4 adet enginar çanağı
1 tavuk göğüs eti (kuşbaşı doğranmış)
200 gr. kadar iç bakla (çokaz haşlanmış)(isterseniz iç kabuğunu soyabilirsiniz ben soymuyorum)
1 soğan (yemeklik doğranmış)
1 /2 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı su
1 çay kaşığı tuz,1 küp şeker
Düdüklüye hepsini koyup kapağını kapatıyoruz. Servise alırken enginar çanaklarının içerisine malzemesini doldurup öyle servis edin.Tadından şüphe duyanlar birer dilim kaşar sıcakken üzerine koyup lezzeti daha da arttırabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com