16 Mayıs 2009 Cumartesi

ZEYTİNLİ VE OTLU EKMEKCİKLER


Otele gittiğimizde yemekten en çok keyif aldığım şeylerin başında çeşit çeşit ekmekler geliyor.

Bugün bunlardan bir tanesini kendi kendime denemeye çalıştım sonuç hiç de fena olmadı. Çayın yanında arasına tereyağ sürerek yedik. Öznur, Nagihan ve ben çok sevdik. Bakalım sizler de beğenecek misiniz ?
Oda sıcaklığındaki 1 küp mayayı 1 bardak ılık su+1 bardak ılık sütle erittim.1yemek kaşığı toz şeker+1çay kaşığı tuz+1 yemek kaşığı sıvayağ aldığı kadar unla yoğurup 1 saat mayalandırdım.Sonra çekirdeği çıkarılmış zeytinleri ve kıyılmış ısırgan otu biraz da dereotu ilavesiyle biraz daha yoğurdum ve şekil vererek tepsiye dizdim.Tabiki tepsimde fırın kağıdı var. 30 dakika da tepsi mayasının gelmesini bekledim (annem öyle diyor) 200 derecelik önceden ısıtılmış fırında pişirdim.Hepsi bu. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Bu ekmekciklerle ilgili olarak yorum yapmadan gecemeyecegim. Yumusakligi nasil oldu bilemiyorum ancak ben ekmek pek sevmememe ragmen buara yeni aldigim ekmek yapma makinesiyle yaptigim ekmeklere takmis durumdayim. Elbette bu makineyle yaptigimiz ekmekler elde yogurdugumuz ekmeklere benzemez ancak sunu soylemeliyim ki en puf ekmekleri yanlizca su ve unla yogurdugum hamurlarla elde ettim. Demek istedigim lezzetli ya da besleyici olsun diye hamura eklenen yag sut vb.. mazemeler ekmegin dayanikliligini azaltiyor sivi yagin mayayla karismasi ise kabartmayi onluyor. Bu bilgileri hem deneyimlerimden hem de tarif kitabimdan edindim. Ben ekmeklerime beyaz unla birlikte misir unu, kepek unu, tam tahilli bugday unlari gibi yanlizca un cesitleri ekleyerek besleyiciligini ve lezzetlerini arttirmayi tercih ediyorum. Bu ekmekcikler lezzetli ancak biraz sert gorunuyor. Sizlerle bugunden sonra yaptigim eklekleri zevkler paylasacagim. Herkese bu makineyi tavsiye ediyorum. Cok lezzetli ve saglikli, ustelik 40 dan fazla cesit ekmek elde edebilirsiniz..

    YanıtlaSil
  2. Malesef canım sana öyle görünmüşler ,son derece yumuşak ve lezzetliydi.Sonuç başarısız olsa inan burada yer vermezdim.

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com