17 Ağustos 2009 Pazartesi

Teyzem Usulü YEŞİL MERCİMEK


Tüm aile istisnasız hepimiz çok severiz mercimeği. Yeşil,sarı,kırmızı fark etmez .Faydaları saymakla bitmez bu lezzetli nimetin en büyük özelliği yüksek oranda protein içermesi. (Etten bile daha fazla)Bu yüzden ,et sevmeyenler veya maddiyatsızlıktan yakınanlar için de iyi bir alternatiftir.Annem de çok güzel yapar teyzem de. Zaten aralarındaki tek fark sanıyorum havuç.Ben de yıllardır anneminki gibi yapıyordum.Ama artık teyzem usulüne döndüm.

Malzemeler:

1.5 su bardağı yeşil mercimek,

1 orta boy soğan,

2 küçük havuç,

1 yemek kaşığı salça,

1 çay bardağı erişte,

1/2 çay bardağı sıvıyağ,

biraz tuz.

Yapılışı:

Mercimeği iyice yıkayıp çok az haşlıyoruz(neredeyse kaynar kaynamaz altı kapatılacak) ve süzüyoruz.Bu işlemi kara suyu çıksın diye yapıyoruz,anacım öyle diyor.Her zamanki gibi yemeklik olarak doğradığımız soğanlarımızı (olabildiğince küçük küp) sıvıyağla birlikte tencereye alıp pembeleştiriyoruz ,sonra yine minik küp halinde doğranmış havuçları ve sonra da salçayı koyup biraz daha kavurduktan sonra mercimeğini ve ılık suyunu ilave ediyoruz. Tüm malzeme nin 2/3 parmak üzerine çıkacak kadar ve tuzunu da koyup kapağını kapatıyoruz.Kaynamaya başlar başlamaz da içerisine erişteyi koyuyoruz.Orta ateşte arasıra açıp suyunun bitip bitmediğini kontrol ederek pişirin,Suyunu tamamen çekmesi durumunda biraz daha su ilave edebilirsiniz fakat sıcak su olmalı.Eriştesi piştiğinde genlde mercimek de pişmiş oluyor.Çok bayat mercimek değilse...İsteyen tabağına nane de sepebilir öyle de güzel oluyor.Afiyetle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com