5 Eylül 2009 Cumartesi

ÇITIR POĞAÇA


Kimi pofuduk pofuduk sever poğaçayı , kimi yumuşacık , kimi çıtır çıtır...Kimi de pastane poğaçasını evde yapılana tercih eder.Ben hepsini ayrı ayrı severim,tek şartım var; poğaça dediğin illa da ılık ılık olmalı bence . Ne sıcak ne soğuk...İşte o zaman yeme de yanında yat. Bugünkü tarif çıtır çıtır olanlarından.İster 5 çayında , ister kahvaltıda , hazırlama süresi 30 dakikayı geçmez,üşenmeyin,deneyin derim...
Malzemeler,
1 Çay bardağı yoğurt
1 Paket margarin (oda sıcaklığında)
1 kase rendelenmiş beyaz peynir
2 adet yumurta (birinin sarısı üzeri için)
1 Paket kabartma tozu
1 Yemek kaşığı sirke
Aldığı kadar un
Hazırlanışı,
Beyaz peynir hariç tüm malzemeyi derin bir kaba alın.
Orta sertlikte bir hamur elde edene kadar un ekleyip yoğurun.
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizle açın.
Tam ortalarına rendelediğiniz beyaz peynirden koyarak kapatın.
Yağlanmış(ya da fırın kağıdı serilmiş) tepsiye dizip üzerlerine yumurta sarısı ve susam arzuya göre çörek otu veya haşhaş da olabilir.
175 derecelik fırında 40-45 dakika üzerleri kızarıncaya dek pişirin
ılık servis yapın ...
Afiyet Olsun

2 yorum:

  1. Çok güzeller. Olmadı bu şimdi. Nereden geldik bu sayfaya. Çıkış nerede yarabbiiiiim :)

    YanıtlaSil
  2. Hoşgeldin,beğendiğine sevindim...

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com