22 Nisan 2010 Perşembe

ETLİ DOLMA


Dün dolma yaptım,ama her zamanki gibi iç ölçüsünü ayarlayamadım.Ya fazla,ya da az olur benim iç malzeme. Ben de buzdolabını açtım ne bulduysam içini oyup doldurdum.
Bir domates ,1 pırasa ve 1 de soğan.
Güzel oldular ama.
Bizim evdekiler pırasaya şaşsa da !!!
N'apalım.?.?.?
Denedik de zararlı mı çıktık?

İŞte Malzemelerim ve Yapılışı:


•1 -1.5 çay bardağı pirinç

•2 adet iri kuru soğan
•yarım demet maydanoz
•2 tatlı kaşığı nane
•1 tatlı kaşığı karabiber
•1 tatlı kaşığı tuz
•yarım çay bardağı sızma zeytinyağı
•1 yemek kaşığı domates veya biber salçası (ben karışık kullanıyorum)
•250-300gr kıyma
arzuya göre baharat karışımı (ben kimyon + yenibahar+sumak koydum yarımşar çay kaşığı)
 Tüm malzemeyi yıkayıp doğrayıp elimizle bir güzel karıştırıyoruz.ister kabak ,ister,dolma biber ,istersek patlıcan vs. doldurup tencereye diziyoruz.
 Büyükçe bir kasede 1 kaşık salçayı su ile eritip 1 çay bardağı sıvıyağ ve tuz  ilavesiyle dolmaların kenarından tenvereye ilave edip pişirmeye bırakıyoruz.Arada tencerenin kapağını açıp suyu bitti mi diye kontrol edip biraz daha sıcak su ilave edebilirsiniz.
*Üzerlerine istersek domatesten istersek biberlerin kendi sapından kapak yaparsak daha şık görünüyorlar.
Afiyet olsun.

1 yorum:

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com