23 Ekim 2010 Cumartesi

İREM 'im NE ZAMAN BÜYÜDÜ?


İroş'um bu yıl 5.sınıf oldu demiştim ya !!!
11 YAŞ ve 5.SINIF...
Ben bile inanamıyorum bu duruma.
Daha dün gibi anasınıfına başladığımız.
Ana sınıfında bizi sabahçı yapmışlardı da hep 2.derse giderdik,sabahları erken uyanamazdık.
Anne de o zaman yeni ayrılmıştı işinden ve çalışırken hep çok erken (6da) kalkmak zorunda olduğu içi çalışmadığı zamanlarda sabahları uyanmak çok zor gelirdi.
İroş'um(ona böyle seslenmemden hoşlanmıyor o artık genç kız olmuş)hiç zorluk çıkartmadı okul ilk günlerinde bana...
Ne anaokulu ilk gününde ne de 1.sınıfa başlarken.
Diğer çocuklar neden ağlıyorlar,annelerinden ayrılmak istemiyorlar,ya da sınıfa girmek istemiyorlar diye garipsedi hatta.
Benim aşkım hep yaşından olgundu.(hala öyle maşallah)
Zaten 1.sınıfa da okuma yazma bilerek gitti. (5 yaşında kendi kendine söktü okumayı)
Çok insan '''aaa neden öğrettiniz? ''
Çocuk şimdi sıkılacak okulda! ''dediler
ama benim prensesim bunu yerine arkadaşlarına hikaye okumaya çalıştı ya da yazısını düzeltmeye uğraştı.(büyük harflerle yazıyordu çünkü)
El yazısı yazmayı öğrendi okulda...
Okuma yazmayı sökmesinde buzdolabının üzerine yapıştırılan mıknatıslı harflerin ve anne babasının elinden düşürmediği gazetesinin etkili olduğunu düşünüyorum.Zira okusun yazsın diye özel bir çabamız olmadı.Fakat daha miniciklerken anne babaların çocukları için aldığı bebekler yerine biz bu harfleri ve legoları almıştık.Tabiki bir sürü bebeği de vardı.Çoğu annesinin çocukluğundan kalan.Ama diyorum ya bizim minik kuş kendini büyük hisseder ezelden ve başka çocukların yaptığını yapmak istemez,o daha çok büyüklerin ne yaptığıyla alakadardı ve bunları yapmak isterdi.Sabahtan akşama kadar ya yemek pişirir ya kitap dergi karıştırır boyar ya da çay verirdi babişkosuna çay setleriyle durmadan.
Aaa bundan bahsetmeden geçmiyeyim ''çay takımlarımızla''çok oynadık.
Daha başka nelerle oynadık??

Oyuncakçılarda görmüşsünüzdür ''süpermarket kasası'' sanırım 6 yaşındaydı onunla oynarken.
7-8 yaşında biraz dişçi setiyle oynadık,diş çektik protez diş yaptık o kadar ...
Belki de ben hatırlamıyorum fazlasını...
Ama hiç unutmadığım birşey varki o da anne nerey İroş oraya dizimin dibinden ayrılmazdı.Ben mutfaktayken harfleri ve başka mıknatıslı oyuncaklarıyla buzdolabının üzerinde oynar,ben temizlikteysem o da toz alır,okuyorsak beraber okur çizer boyardık...
TV ile de pek arası yoktu .TV:nin günün her saati açık olmasından evel ezel hiç hoşlanmam.Belirli programlarım,bir kaç dizim vardır,açar,izler kaparım.Kızımın da öyle olmasını çok istedim oldu da şükür,o da izlediği çizgi film ya da program bitti mi basar uzaktan kumandanın düğmesine kapatır televizyonu.
Amaaaaa en önemli konuyu unuttum aşkım de annesi gibi müzik tutkunu.Müziğimiz eksik olmaz 24 saat.Keyfimiz yerindeyse küçükken de çok sık yaptığımız gibi kalkar dans ederiz anne kız karşılıklı.
1 kaç yıldır ihmal ettik göbek atmayı oysa İroşum minicikken ikimiz de kaşık şıkırtısına kalkardık.Belki de gittiği ''ritmik jimnastik ''kursunun etkisi olmuştur bunda...
Aşkım benim ne çabuk büyüdün ???
Şimdilerde babayla basket oynamayı tercih ediyorlar

17 yorum:

  1. Ona bir kardeş mi gerekli bu sıralar acaba?

    YanıtlaSil
  2. Sufi,
    Sana katılıyorum canım ama ne babayı ne de İrem'i ikna edebildim bu konuda:(

    YanıtlaSil
  3. Allah bagislasin. Güzel günlere. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. evet yaa tatlım benim nasıl da büyüdü de abla oldu :)anaokulu günlerini ben bile dün gibi hatırlıyorum..Allah çocuklarımızın en güzel günlerine şahit olacağımız günleri de göstersin bizlere..

    YanıtlaSil
  5. Merhaba sevgili Özgür,
    Turpotu pek çiğ yemeye uygun değil. Özellikle iri yapraklı olanları. Hafif de bir acılığı oluyor (radika/hindiba kadar olmasa da). Bu nedenle haşlayıp suyunu döktükten, biraz sıkıp suyundan arındırdıktan sonra zeytinyağı, tuz ve sarımsak sosuyla yiyorum ben. Limon suyu da kullanılabilir ancak onu kullanacaksan sosunu son anda koy çünkü limon suyu sarartıyor otları. Dilerim bundan sonra severek yersin.
    Afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  6. Nesrin ,
    Hoşgeldin,çok teşekkür ederim,Allah bağışlasın tüm çocukları,amin

    YanıtlaSil
  7. Tijen Hanım,
    Hoşgeldiniz ve çok teşekkürler bilgiler için :)
    Çok sevindim sizi gördüğüme:D

    YanıtlaSil
  8. Öznur Teyzesi,
    Di mi ne çabuk büyüyorlar:)amin ,Allahım göstersin o günleri...

    YanıtlaSil
  9. zaman ne çabuk geçiyor değil mi?
    ürkütücü :D
    ben ne zmn kızımla dans edeceğim yahu :)

    YanıtlaSil
  10. Maşaallah sevgili İrem'e. Çok çabuk büyüyorlar geçektende. Gerçi ne kadar büyüselerde onlar bizim için hep tatlı bebiş :)

    YanıtlaSil
  11. zaman ne çabuk geçiyor bir bakmışsın üniversite : ) sonra anneanne olmuşsun :)
    herşey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil
  12. Seyhancım,
    Elini çabuk tut güzelim,yaş ilerledikçe çocuğunla paylaşabileceğin şeyler azalıyor :(
    Daha vaktin var gerçi senin:)

    YanıtlaSil
  13. Beyaz Hanımeli,
    Doğrusun ne kadar büyüseler de onlar hep bebişimiz kalacak,Allah ömürlerini uzun etsin:)
    Mine,
    İnan dört gözle bekliyorum anneanne olacağım günleri (ne kadar geç o kadar iyi ama!) Allah sağlıkla yaşlanmayı nasip etsin:)

    YanıtlaSil
  14. Zaman ne kadar çabuk geçiyor yahu.. :) Umarım mutlu ve güzel bir çocukluk geçirir :)

    YanıtlaSil
  15. Bugünlerinin de kıymetini bil zaman çabuk geçiyor bir bakıyorsun lise bitiyor. Allah herkese çocuklarının güzel günlerini göstersin.

    YanıtlaSil
  16. Ne güzel sen büyütmüşsün bizim daha yok bir sene daha beklemem gerek bu ameliyatı bile onun için oldum ama daha beklememiz gerek ne yapsak bu sene yav dikiş kursuda kesmiyor :))

    YanıtlaSil
  17. bir beyaz melek..
    çok güzel bir küçükhanım.
    ona bakan eller , ona bakan anneye tebrikler....
    dua ve sevgi ile mutluluklar..

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com