1 Kasım 2010 Pazartesi

KALİTELİ BİR UYKU İÇİN ÖNERİLER


1. Her gün belli saatlerde yatın

2. Ne erken, ne de geç yatın

3. Çok aç veya aşırı tok yatmayın

4. Yatarken süt içebilirsiniz, yoğurt yiyebilirsiniz

5. Akşam belli saatten sonra çay, kahve gibi veya bildiğiniz uykuyu kaçırıcı içecek-yiyecek almayın


6. Uykuya dalmakta zorluklar yaşıyorsanız; terletmeyen hafif spor yapabilir veya kitap okuyabilirsiniz

7. Yatmadan önce ilgi uyandıracak, uykuyu kaçıracak müzik dinlemeyin, televizyon programı izlemeyin

8. Uykuya dalmakta güçlük çekiyorsanız veya gece uykunuz kaçtı ise; yatağınızdan kalkarak başka bir odada kitap, gazete okuyun, ancak televizyon seyretmeyin, hareketli müzik dinlemeyin, süt veya yoğurt alabilirsiniz. Sigara içmeyin.

9. Sabahları geç kalkıyorsanız ve geceleri uykuya dalmakta güçlük çekiyorsanız, birkaç gün sabahları kendinizi erken kalkmaya zorlarsanız geceleri de erken yatabilmeyi başarabilirsiniz.

10. Sabahları uykulu kalkıyorsanız; elinizi-yüzünüzü yıkadıktan sonra hafif spor yaparak uykunuzu açabilir ve güne daha zinde ve istekli başlayabilirsiniz.

7 yorum:

  1. Son yazımı tanıdığım blogculara ayırdım. Sizinle ilgili de ufacık bir yazı var. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Özgür hanım ne üzel bi konuya değinmişsin teşekkürler canım... Bende bi tavsiyede bulunayım çok uykusuz gecelerde sıcak su dolu küvete lavanta yağı ekleyip kaslarım gevşeyene kadar durup ılık duş şekerli yoğurt yerim... Aslında masaj yapan olsa lavanta yağıyla masaj daha süper tavsiyemdir sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Deli Anne,
    Okudum yazını çok hoş olmuş,teşekkür ediyorum,kendi adıma.
    Sevgiler benden de...


    Sevgili Banu,Şekerli yoğurt dedin,taaa çocukluğuma götürdün beni.
    Uzun yıllardır aklıma gelmeyen anılara daldım sayende.
    Sevgiler benden de...

    YanıtlaSil
  4. vauvv her maddeyi yapıyorum ama yinede uyuyamıyorum ben bir süredir :)

    YanıtlaSil
  5. Selam Aylin,
    Hiç meditasyon denedin mi?
    Ben de ondan çok memnun kaldım uykusuzluğu giderme konusunda ...

    YanıtlaSil
  6. her gün süt içip yatıyorum ama hiç düzenli bi uykuya sahip degilim

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com