30 Aralık 2010 Perşembe

ZARARSIZ 14 ATIŞTIRMALIK

Yedikten Sonra Pişman Olmayacağınız Lezzetler

Atıştırmalıkların bizler için faydalı olduğu bilimsel olarak kanıtlanmış durumda.(ara öğün)

Gerçekten!

 Arada sırada yediğimiz abur cuburlar enerji seviyemizin yükselmesine, metabolizmamızın hızlanmasına ve kan şekerimizin düzenlenmesine yardımcı oluyor. Beslenme uzmanı ve Food For Fitness kitabının yazarı Anita Bean, seçilen atıştırmalıkların önemine dikkat çekiyor: “Atıştırmalıkların kalori bakımından düşük ve besin değeri açısından zengin olmasına özen gösterin” diyor. Bisküvi, cips ve çikolatalar şeker ve tuz oranı yüksek besinler olduğu için hepimizin bildiği üzere şişmanlatıcı etkiye sahipler. Bunlar yerine vücudunuzla dost tercihler yaparak daha sağlıkl ıve fit kalabilirsiniz.

Cosmopolitan


1. Yemek Sonrası…
 

Düşük Kalorili Dondurma

Tatlı için birçok zararlı seçenek arasında düşük kalorili olan dondurmayı tercih edebilirsiniz. 100 kaloriyi geçmeyen dondurmalar aynı zamanda yüksek kalsiyum değerlerine de sahipler.



2. Lezzetli Bir Öneri…

Patlamış Mısır

Patlamış mısır yağlı olmadığı sürece bir hayli düşük kalorili ve de fazla lif içeriyor. Üzerine bir parça cajun baharatı eklerseniz, metabolizmanız da hızlanır.

3. Peynirli Bir Öneri…


Düşük Kalorili Peynirli Kraker

Peynir, kilo verme döneminde en büyük düşman olarak gösterilir. Ancak az kalorili kraker üzerine koyduğunuz yine az kalorili peynir uzun süre tok hissetmenizi sağlar

4. Hafif Bir Öneri…
 

Yoğurt

Yüksek proteinli ve düşük şeker oranlı yoğurttan günde üç defa tüketenler diğerlerine göre çok daha sağlıklı ve fit bir vücuda sahip olabilirler.

5. Sütlü Bir Öneri…


Sütlü Sıcak Çikolata

Bu tat size bir paket çikolata yemişsiniz hissini verecek, emin olun! Ayrıca kalsiyum ve protein açısından da oldukça zengin.

6. Sıcak Bir Öneri…


Sebze Çorbası

Küçük porsiyon bir sebze çorbasıyla sağlıklı bir seçim yaptığınızı garanti ediyoruz. Yapılan araştırmalara göre sebze çorbası alınan kalorilerin yüzde 20oranında yakılmasına yardımcı oluyor.




7. Kuvvet Veren Bir Öneri..


Yulaf

Yarım kase dolusu tahıllı yulafı su ya da sütle birlikte üzerine biraz da bal koyarak mikro dalga fırında ısıtın. Bu lezzetli atıştırma bol lif de içeriyor.






8. Yağlı Bir Öneri…


Şekerli Patates

Tatlı patatesi tercih ederek daha en baştan kalori oranını yarı yarıya düşürebilirsiniz. Küçük bir çay kaşığı zeytinyağı ilave ederek 30 dakika tavada çevirin. Tatlı patatesler lif içerdiği için kan şekeri dengesini düzenler ve zararlı atıştırmalıklardan uzak durmanızı sağlar.


 
 
 
9. Vazgeçilmez Bir Öneri…


Siyah Çikolatalı Çilek

Kalorisi diğerlerine oranla daha düşük olan siyah çikolatayı eritin. C vitamini açısından bir hayli yüksek olan çilekleri ise erittiğiniz çikolataya batırın ve afiyetle yiyin.









10. Sizi Ayakta Tutacak Bir Öneri…


Sebzeli Omlet

Dört yumurtayı çırpıp yağsız tavada karabiber, mantar, domates ve fesleğenle birlikte orta ateşte pişirin. Oldukça sağlıklı bir atıştırmalık elde edeceksiniz. Yumurtada bulunan protein metabolizmanıza destek olacak.


11. Yolculuk SırasındaTercih Edilebilecek Bir Öneri…


Fındık, Fıstık

Kalbiniz için en yararlı besinlerden biri olan fındıktan her gün bir avuç yemenizi şiddetle tavsiye ederiz. Özellikle içerdiği protein sayesinde vücudun enerji yakımını hızlandırıyor. Tuzsuz fıstıklar da aynı oranda tercih edilebilir
















13. Küçük Kaçamak için Bir Öneri…

Pide ve Salsa Sosu


Pidenin içine baharatlı domatesli salsa sosu koyarak afiyetle yiyebilirsiniz. Tabii ki küçük bir porsiyon olmak kaydıyla! Salsa sos sayesinde metabolizmanız hemen harekete geçecek.





14. Tok Tutan Sağlıklı Bir Öneri…


Fıstık Ezmeli Elma Dilimleri

Şekersiz fıstık ezmesini elma dilimlerinin üzerine sürün. Protein(fıstık ezmesi) ve lif (elma dilimleri) kombinasyonuyla kendinizi uzun süre tok hissedeceksiniz.

(sade elmayı tercih ederim)













5 yorum:

  1. ben zaten yediğim hiç bir şey için pişmanlık duymam :D

    iyi seneler :)

    YanıtlaSil
  2. Sagol, varol arkadasim.... Bu yazdiklarin gercekten de hem tok tutuyor, hem de her biri ayri lezzetli.... Bizzat uyguluyorum.... Ve herkese de tavsiye ediyorum... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  3. Bende hiç pişman olmuyorum yediklerimden..Yararlı bilgiler teşekkürler..

    YanıtlaSil
  4. zaten bende pişman olmam biliyosun bize yediklerimiz yol,su,elektrik olarak geri dönüyor sonrada benim gibi midenin 5/4 ünü aldırmak zorunda kalıyosun :))

    YanıtlaSil
  5. atıştırmalıklar çok başarılı olmuş! ben de üşenmem her sabah beslenme hzırlar gibi kalkar paketler öyle işe giderim! yapmak gerek, abur cubur yerine oturarak çalıştığımız için hafif şeyler tercih etmek gerek haklısınız!

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com