12 Aralık 2010 Pazar

ZENCEFİL

Anavatanı Güneydoğu Asya olan zencefil, Uzakdoğu mutfaklarının vazgeçilmez baharatlarından biridir. Hem taze hem kuru olarak tüketilebilir.

Taze zencefil sıcak suda birkaç dakika bekletilerek çay haline getirilir. Kurutulmuş zencefil ise pek çok yemek ve sosa lezzet katar. Faydaları yüzyıllardır bilinen zencefil, ayurvedik tıpta da çok önemli bir yere sahiptir.



Zencefilin faydaları
  • Antioksidan özelliğe sahiptir.
  • Balgam söktürür, öksürüğe ve soğuk algınlığına iyi gelir.
  • Kalp kaslarını güçlendirme özelliği vardır.
  • Kanı sulandırarak damar tıkanıklığını önler.
  • Bulantıyı giderir,kusmayı önler.
  • Hazmı kolaylaştırır, tahriş olmuş mideyi onarır,mide kramplarını rahatlatır.
  • Kan şekerini dengeler, şeker hastaları için şifalıdır.
  • İltihap giderir.
  • Kansere karşı koruyucudur.
  • romatizma için doğal ilaçtır.
  • Kan damarlarını genişletir, ağrıları hafifletir

7 yorum:

  1. Saygıdeğer hanımefendi,öncelikle bloğunuzda sadece yemek tarifleriyle yetinmeyip başka güzellikleride öne çıkardığınız için tebrik ediyor başarılar diliyorum.İstenince değişik alanlarda da mükemmellikler bulunabiliyor demekki.Benim sizden istirhamım ,balın insan üzerindeki faydalarından bahsederseniz çok memnun olurum.İyi bir hafta başlangıcı dileklerimle,saygılarımı sunuyor,başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler paylaşım için..mutlu haftalar.

    YanıtlaSil
  3. Bugün ilk işim aktara uğrayıp zencefil almak olacak.Teşekkürler ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. yakın zaman keşiflerimizden ama mutfağımızın temellerinden oldu bu şeker zencefiller : ) bilgi için teşekkürler güzel bir hafta dileklerimle...

    YanıtlaSil
  5. Zencefilli kurabiye favorimdir, iyi de yaptığım söylenir. Ben yapınca eşim bir tepsiyi anında bitiriyor. Romatizmaya, damarlara olan faydaları hakkında bilgim yoktu,çok faydalı oldu bu bilgi benim için, teşekkür ederim.Ama artık daha sık yapmam gerekecek. Ben ıhlamura da zencefil ekliyorum, çok yakışıyor. Zencefili tüketme alternatifi olması açısından paylaşmak istedim. Sevgiler özgürcüğüm :)

    YanıtlaSil
  6. İlhami Bey,
    Övgü dolu sözlerinize içtenlikle teşekkür ediyorum.Elimden geldiğince çeşitlilik yaratmaya çalışıyorum.En kısa zamnda baldan bahsedeceğim,öneriniz için tekrar teşekkürler ...İYİ günler diliyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar faydali cici mi cici bir siten var arkadasim!! Emegine yüregine saglik..

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com