11 Ocak 2011 Salı

KESTANEYİ İHMAL ETMEYİN

TAM MEVSİMİNDEYİZ-SAKIN HA SAKIN KESTANE YEMEYİ İHMAL ETMEYİN Besleyici olmasından başka faydası saymakla bitecek gibi değil


• Kabuklarının suda kaynatılmasıyla hazırlanan ilaç ateş düşürüp sinirleri yatıştırıyor.

• Meyvesi kasları kuvvetlendiriyor, kan dolaşımını düzenliyor.Bedenin ve zihnin yorgunluğunu gideriyor,kansızlığa çare oluyor.

• Şeker,protein,yağ,sodyum ve potasyum içeriyor!..Kestane birçok hastalıktan da koruyor insanoğlunu..

• Çocuk, genç ve yaşlılar için çok değerli bir enerji kaynağı, hatta yaşamı uzattığı da söyleniyor.

• Kestane, en çok potasyum düşüklüğünden yakınanlara öneriliyor. Çünkü 100 gramında 500 mg potasyum bulunuyor. Fosfor,magnezyum, klor, kalsiyum, demir ve sodyum mineralleri ile C, B1, B2 ve PP vitaminlerini içeriyor.

• Taze kestane limonun 100 gramı kadar C vitamini içerir. Kestane’nin 100 gramında 200 kalori bulunuyor.

• Kış mevsiminin olumsuz şartlarına fiziksel ve beyinsel yorgunluklara karşı paha biçilmez bir sağlık iksiridir.

• Kalp ve kas sistemini uyarıp organizmanın su dengesini düzenliyor. Kan dolaşımını hızlandırıp varis ve basurların gelişimini önlüyor.

• Balla karıştırılmış kestane püresi ise özellikle iştahsız çocuklara öneriliyor.

__________________

8 yorum:

  1. Kış mevsiminin katlanılabilir tek yanı kestanedir benim için,bu kadar yararlı olduğunu bilmiyordum çok teşekkürler öğrenmiş oldum...

    YanıtlaSil
  2. Cok severim kestaneyi ben...

    YanıtlaSil
  3. çok severim kestaneyi hem kansızlıktan muzdarip olduğumdan demir olan herşeyi tüketmeye çelışıyorum. Ama sizinkide hiç insaflı deyil ama gecenin bu saatinde şimdi nerden bulacağız kestaneyi :D

    YanıtlaSil
  4. Oğlum iki yaşında ve kestaneyi öyle çok seviyor ki bu mevsimde bolca tüketiyoruz onunla birlikte; onun için okuduklarıma çok sevindim, paylaşım için teşekkürler!

    YanıtlaSil
  5. Sobanın üzerinde yılbaşından bu yana iki gün arayla yapıyoruz,çok severek.

    Faydalarından biride suyu çokk içiriyor.

    Teşekkürler paylaşımın için.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Saygıdeğer Özgür hanım madem kestaneyle başladınız,devamındada kestane balının özelliklerinden bahsetmenizi istirham ediyorum.Yaşamınızda sağlık ve başarı dileklerimle.

    YanıtlaSil
  7. hiç sevmiyorum kestaneyi ama faydalıymış, yemek lazım :SS

    YanıtlaSil
  8. Özgür abla ara öğün olarak günde 4-5 tane tüketiyorum hem çok doyurucu hem de çok lezzetli. Ama bu kadar faydalı olduğunu bilmiyordum. Bu arada ben cumartesileri izinliyim görüşelim toplanalım :)

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com