6 Ocak 2011 Perşembe

KIRMIZI PANCAR -yılbaşı soframızdan-

Bu yıl domates yerine KIRMIZI PANCAR tüketiyorum kahvaltılarda.
Hatta salatalarıma da ilave ediyorum,mezelerime ekliyorum,sofralarıma renk veriyorum bu binbir derde deva bitki ile.
Tavsiye ederim herkese...
Nasıl mı yapıyorum?
Geçen sene kullanmayı bilmiyordum,internetten aradığım tüm tarifler birbirinin aynı,turşu veya haşlanmış sirkelenmiş olanı...
Damak tadınıza bağlı ama ben pek sevmemiştim geçen sene denediklerimi ve koca kış ancak yarım kilo tüketebilmiştim.
Bu kış şimdiden 2 kiloyu geçtim ben bile inanamıyorum kendime.Zaten geçen sene şifa niyetine zorla yediğim pancarı kendi uydurduğum bu tarimle şimdi ayıla bayıla yiyorum desem ???

Gelelim tarifimize,
İstediğimiz kadar pancarı yıkayıp soyuyoruz ve bir tencereye alıyoruz ve üzerine pancarların yarısına kadar su ekleyip kuvvetli ateşte kaynatıyoruz.
Su kaynayınca altını kısıp kapağını kapatıp kısık ateşte hafif yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
Ne kadar diri o kadar vitaminli hesabı!
Ayrıca ben tüm haşlamalarımı ya bu usul ya da direk buharda pişirmeyi tercih ediyorum .
Suya vitaminini fazla bırakmasınlar diye,bilmem ne kadar doğru...
Sonra çıkarıp sudan soğumaya bırakıyorum.Soğuyunca doğrayıp zeytinyağı ve bol limon...
Hepsi bu kadar...
Fazlasını Bolca zeytinyağlayıp kavonoza koyuyorum  ve sabahları  çıkarıp çıkarıp...
Arada minik minik doğranmış maydonoz-dereotu -taze soğan falan harmanlayıverip ....
OOOOOO
Gelin bir de faydalarını burdan okuyun o zaman gerçekten ne demek istediğimi anlayacaksınız
Taze, çiğ ve rendelenmiş şekilde salatalarda alınabilir. Pişirilmesi yararını azaltacaktır.
Kırmızı Pancarın Faydaları



Kırmızı pancar faydaları. Yumrularından sebze olarak faydalanılan kırmızı pancarın anavatanı Akdeniz bölgesidir.

A, B, C vitaminleri,fosfor, demir, magnezyum, potasyum, çinko, kalsiyum içerir. Pancarın yaprakları da vitamin ve mineraller bakımından zengindir.




Kırmızı rengini veren pigmentler kansere karşı savaşta etkilidir. Kansere karşı etkisi olan doğal kırmızı pigmentler yüksek oranda yer alır.


Kaynak:http://www.bilinen.net/ziraat/kirmizi-pancarin-faydalari-34720/
Kalp sağlığını korur.
Hipertansiyonu önlemek için pancar suyu tüketilebilir.
Kırmızı pancar suyu kan basıncını düşürücü etkiye sahiptir. Günde bir bardak kırmızı pancar suyu içmek yüksek tansiyonunun düşürür.
Zengin folik asit ve betain oranına sahiptir.
Karaciğeri korur.
Böbrekleri çalıştırır.
İştah açıcı etkisi vardır.
Demir eksikliği olanların pancar suyu içmesi tavsiye ediliyor.

5 yorum:

  1. Bayılırım pancar turşusuna hemen hemen her kış yaparım ama bizim evde benden başka yiyen yok maalesef:(

    YanıtlaSil
  2. kahvaltı ? neden olmasın denemeli :)

    YanıtlaSil
  3. Şimdi tam pancar zamanı.Hatırlattığın için teşekkürler ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. Bizim evde bunu en güzel babam yapar.:))Severek yeriz olmazsa olmaz.

    YanıtlaSil
  5. bende geçen ay keşfettim bu lezzeti..:))

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com