17 Haziran 2011 Cuma

ÖZLEDİM BABAM

Özledim Babam

Geceler boyu hayalin gözlerimden,
Gitmek bilmedi, özledim babam.
Hayalin göz pınarlarıma tuttu mekân,
Yüreğim sensiz bomboş, doldur ne olur babam.

Elinde Kur’an, göğsünde iman, sabahlara dek okurdun.
Ne bıkar, ne sıkılır, ne de yorulurdun.
Hafiften gülümser, muzip muzip konuşurdun.
Sensizlik çok zor, çok özledim babam.

Sensiz ne bahar geldi, ne de kış geçti.
Bir türlü yüreğimin ateşi sönmek bilmedi.
Dünyanın kahrını sensiz şu yüreğim çekemedi.
Bütün dertlerime sen ortakdın babam.

Pişirdiğin soğan aşının tadı, hala damaklarımda.
Verdiğin öğütlerin, küpe gibi kulaklarımda.
Öğrettiğin duaların, her an dudaklarımda,
Dört gözle yolunu bekliyorum, özledim babam.

Ömrünce kırmadın hiç kimsenin kalbini,
Yapılan hakaretlere, tıkadın kulaklarını,
Gelecek elbet hesap günü, alacaksın hakkını.
Zorluklara göğüs germesini, sen öğrettin babam.




Kul hakkından çok korkar, çalışmaktan yılmazdın.
Zalimlere karşı, hakkını da aramazdın.
Sanki hiç yorulmaz, bir dakika dahi durmazdın.
İbadetlerin var şimdi yanında, bahtiyarsın babam.



Bir elinde mala, diğerinde tahta, durmadan sıvardın,
Sağlam olsun diye, malzemenin en iyisini alırdın,
Kul hakkından korktuğun kadar, hiç bir şeyden korkmazdın.
Sıvadığın duvarlara, çivi dahi girmiyor babam.



Ömrün çalışmakla geçti, huzurlu bir gün görmedin,
Sırtında yamalı ceket, eski pantolon, hiç şikâyet etmedin.
Ömrünce ayaklarına, sağlam pabuç giyemedin.
Nasırlı ellerinden doya doya öpemedim babam.



Yüreğinde fırtınalar kopsa da, yine de gülümserdin.
Buğulu gözlerinle, yüzünden gülücüğü eksiltmezdin.
Kimseciklere karışmaz, er geç namazını da geçirmezdin.
Tekrar tekrar çektiğin besmelelerini özledim babam.



Gösterdiğin yoldan, bir an olsun şaşmadım.
Günaha açılan, hiçbir kapıyı açmadım.
Dünyada iken sana hiç doyamadım.
Yanında bana da yer ayır, özledim babam!





Ümmügülsüm Hasyıldırım

4 yorum:

  1. gurbette olduğum yıllar geldi aklıma çok duygulandım kimseyi ayırmasın mevlam sevdiklerinden

    YanıtlaSil
  2. Amin...
    Canımın yarısı babacığım,babalar günün kutlu olsun :(

    YanıtlaSil
  3. mimin var bende uğrar mısın? :))

    YanıtlaSil
  4. o mükemmel bir insandı.
    mekanı cennet olsun....
    ömrünü ailesine adamış bir güzel baba
    ....

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com