28 Şubat 2012 Salı

HASTALANMANIZI ENGELLEYECEK 10 ÖNERİ


Eğer bir alerjiniz varsa, alerjik olduğunuzu bildiğiniz besinlerden uzak durmalısınız. Özellikle süt ürünleri ve gluten içeren besinlere karşı alerjisi olanların bu aylarda daha da dikkatli olması öneriliyor. eker kullanımında da aşırıya kaçmamak tavsiye ediliyor. Çünkü basit şeker, vücudu yorarak, bağışıklığı düşürüyor. Bol sıvı tüketimi özellikle de su içilmesi bağışıklık sistemini koruyan bir diğer önemli etken.

Taze sebze ve meyvelerde bulunan C vitamini, bağışıklığı güçlendiren en önemli kaynaklardan biridir. Yeşil soğan, pırasa, kereviz gibi sebzeler, C vitamini ve antioksidan açısından oldukça zengin. Ayrıca içinde bağışıklığı güçlendirecek çinko maddesi bulunan bezelye, kestane, ceviz ve fındığın da tüketilmesi öneriliyor..

.Ekinezya bitkisi vücudu hastalıklara karşı etkili bir şekilde koruyor. Ekinezyayı sadece çay olarak tüketmeniz yeterli ya da yararlı olmayabiliyor. Bu bitkiyi nasıl kullanabileceğinizi doktorunuza danışmalısınız. Zencefil de bronşları açtığı, salgıları yumuşattığı için bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Ancak hamilelerin zencefili tüketmemesi, diğer kişilerin de zencefil tüketmeden önce doktorlarına danışması gerekiyor.


Yoğun egzersiz, bağışıklığı düşüreceği için hiç önerilmiyor, Pilates ve yoga bu mevsim için önerilecek egzersiz türleri...


Bağışıklık sistemini yorduğu için mevcut hastalıkların ihmal edilmeden tedavi ettirilmesi gerekiyor. Özellikle kronik hastalığı olanlar, yaşadıkları en ufak bir şikayette bile doktorlarına danışmalılar.

Hava aniden kuruyarak solunum yolu hastalıklarına davetiye çıkarıyor. Viral olan bütün hastalıklar, ani ısı düşmesiyle ortaya çıkıyor. Kuru ortam ve hava kirliliği ile bütün virüsler hızla çoğalıyor. Bu nedenle, kirliliğin yoğun olduğu günlerde yanınızda atkı ya da ağzınızı kapatabilecek bir nesne bulundurmalı ve mümkünse ağız yerine burundan nefes almalısınız.


.Bağışıklığınızı güçlendirmek için uyumalısınız. Erken saatlerde yatıp, sabah erkenden kalkmak, hastalıklara karşı vücut direncini artırıyor.


Havaların soğumasıyla birlikte, vücut direnci düşmeye başlıyor. Bu durum, bağışıklığın zayıflamasına ve hastalıklara karşı vücudun güçsüz kalmasına neden oluyor. Ancak hastalıklara karşı bağışıklığı güçlendirmek için alınacak birçok önlem bulunuyor.


 
Güneşin azalmasıyla birlikte D vitamini eksikliği ortaya çıkabiliyor. Bu nedenle, kandaki D vitamini düzeyinin saptanarak gerekli durumlarda takviye yapılması öneriliyor.

Bağışıklık sistemi, savunma hücreleri aracılığıyla çalışıyor. Savunma hücrelerindeki düşüş de sıkıntı yaratıyor. Stres, depresyon, aşırı yorgunluk, mutsuzluk savunma sistemini düşürüyor. İşte bu yüzden, mümkün olduğunca stresten uzak kalmak gerekiyor.

Grip aşısı yaptırmadan önce mutlaka doktorunuza danışın. Nezle, grip gibi viral enfeksiyonların daha sık göründüğü yaşlı, çocuk ve kronik hastalığı olanların grip aşısı yaptırması öneriliyor.
(tabii zamanında)
msn'den alıntı.............................

1 yorum:

  1. güzel ve faydalı bilgiler için teşekkür ederim,saygılarımla

    YanıtlaSil

Yorum yazan eller dert görmesin

FEEDJIT Live Traffic Feed

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

Blog Arşivi

Sesli Sozluk: Seslisozluk.com

Antalya'da Yaşamı Kolaylaştıralım

Ev yemeği istiyorum,
Evime temizlikçi bayan arıyorum,
Evime gelsin kuaför,manikür,pedikür,

Mail atmanız yeterli tüm hizmetler kapınızda...
ozgurvahide@hotmail.com